Onze school

Verkeersbrigadiers gezocht m/v!

Elke schooldag staan er bij de oversteek aan de Asserstraat twee verkeersbrigadiers, die ervoor zorgen dat de kinderen veilig kunnen oversteken. Dankzij deze brigadiers kunnen de kinderen zelfstandig naar school. De laatste jaren loopt het aantal verkeersbrigadiers elk jaar een beetje terug. Elk jaar verlaten de kinderen van groep acht de school en daarmee stoppen een aantal ouders met hun hulp als verkeersbrigadier. Helaas geven er steeds minder ouders zich op als nieuwe brigadier. Daarom vragen we alle ouders en vooral ook vaders om zich op te geven.

Wat houdt het in?

Ongeveer 4 x per schooljaar staat u 1 dag (dat wil zeggen 4 keer 15 minuten) bij de oversteek aan de Asserstraat om de kinderen veilig te laten oversteken. U kunt zelf aangeven op welke dagen u beschikbaar bent, maar ook als u geen vaste dagen beschikbaar bent (bv. door onregelmatige werktijden) wordt rekening gehouden met uw rooster. Kort voordat het brigadierrooster gemaakt wordt nemen wij dan contact op om te overleggen. Vaders en moeders kunnen ook samen brigadier worden. Dan worden ze samen ingeroosterd en kunnen ze zelf beslissen wie wanneer bij de oversteek gaat staan. Of ze worden om de beurt ingeroosterd (bv. als ze niet op dezelfde dag van de week kunnen brigadieren).

Voordat u begint krijgt u een instructie van de politie. Deze instructie duurt ongeveer een half uur en wordt georganiseerd op een avond voor alle nieuwe brigadiers. Gedurende het brigadieren bent u verzekerd.

Wat levert het op?

Brigadieren is vrijwilligerswerk. Het levert ons een veilige schoolroute voor onze kinderen. Ook voor de kinderen die “aan de andere kant” van de school wonen. Zij kunnen dankzij de brigadiers veilig met vriendjes en vriendinnetjes mee naar huis om te gaan spelen.

Geef u nu op als brigadier en zorg ervoor dat alle kinderen veilig naar school en weer naar huis kunnen fietsen!

We kunnen nog een heel betoog houden waarom brigadieren belangrijk en nuttig is, maar onlangs zei een moeder:

“Ik vind het hartstikke leuk om te doen en mijn kinderen zijn apentrots dat ik daar sta.”

En daar hebben wij niets aan toe te voegen.

Heeft u nog vragen?

Dan kunt u bellen of mailen met onze coördinatoren:
- Alisa Poelstra   0592-868257  alisajonker@hotmail.com
- Judith Runsink 06-15113031  judithrunsink@hotmail.com

Wilt u zich meteen opgeven als nieuwe brigadier? Graag!! Stuur een mailtje met uw naam en telefoonnummer naar: info@obsdehekakker.nl