Nieuws - NATIONALE PANNENKOEKDAG: Obs de Hekakker bezorgt de bewoners van de Omloop een gezellige activiteit.

Vrijdag 19 maart: Alles is anders, maar het gaat toch door!

Voor de eerste keer heeft Obs de Hekakker zich aangemeld voor de Nationale Pannenkoekendag. Normaal gesproken is dit een activiteit waarbij leerlingen uit het basisonderwijs naar de ouderinstellingen toegaan om pannenkoeken te bakken. Helaas gooide Corona daarbij roet in het eten. Toch wilden ze de ouderen niet in de kou laten staan. Zeker in deze tijd is het belangrijk om elkaar te helpen en in het zonnetje te zetten.

Om deze activiteiten op een corona veilige manier te organiseren werd er bij de Omloop een startpakket met de benodigde ingrediënten voor een pannenkoekenmaal bezorgd. Daarnaast werd er een versierpakket gebracht bij Obs de Hekakker waar de leerlingen mee aan de slag zijn gegaan. Er zijn prachtige placemats gekleurd en ook een mooie slinger was onderdeel van het pakket.

De kok van de Omloop heeft samen met de bewoners de pannenkoeken gebakken en daarna was het smullen geblazen. Hopelijk kunnen de leerlingen van Obs de Hekakker de activiteit volgend jaar live vormgeven.

Geplaatst op: 22 Maart 2021