Rots en Water

Rots en water is een evidence based Nederlands programma, ontwikkeld door Freerk Ykema, dat momenteel wereldwijd wordt ingezet in de begeleiding van jongens en meisjes. Het programma kan worden beschouwd als een weerbaarheids- en anti pestprogramma. Een programma dat zich onderscheidt van andere programma's door zijn meervoudige doelstelling en het bredere pedagogische perspectief waarbinnen de training van weerbaarheid samen gaat met de ontwikkeling van positieve sociale vaardigheden.

Naast het leren van de basisvakken en basisvaardigheden, willen wij de kinderen nog meer meegeven. We geven naast de lessen uit onze methode ‘Kinderen en hun sociale talenten’ ook Rots en Water lessen. Rots en Water is een trainingsprogramma boordevol fysieke oefeningen en spelvormen. Het is een methode om de eigen weerbaarheid te leren vergroten (geloven in je eigen kracht) en tegelijkertijd anderen respectvol tegemoet te treden. De elementen rots en water staan voor het zoeken naar een balans tussen de harde onwrikbare rotshouding en de beweeglijke, verbindende waterhouding. Alle groepen krijgen eens per maand een Rots en Water les in het speellokaal. Rots en Water geeft meer weerbaarheid, zelfbeheersing, zelfkennis en ontspanning.

Voor meer informatie verwijzen we u naar de website www.rotsenwater.nl.