Aangemeld en dan?

Een maand voordat uw kind vier jaar wordt, krijgt hij/zij een kaartje thuis gestuurd. Hierop staat dat de leerkracht binnenkort contact opneemt om een afspraak te maken voor het proefdraaien. Het proefdraaien bestaat uit drie dagdelen.

Zodra uw kind echt 4 jaar is, mag hij/zij alle dagdelen naar school. Om rustig te kunnen wennen is het ook mogelijk dat de kinderen alleen de ochtend naar school komen. Natuurlijk mogen de kinderen ook de middagen meedraaien als ze hier aan toe zijn. Overleg met de leerkracht hierover is altijd mogelijk.

Uiteindelijk zijn de schooltijden voor groep 1: maandag, dinsdag en donderdag van 08.30 uur tot 14.30 en woensdag van 08.30 uur tot 12.30 uur en vrijdag van 08.30 tot 12.00 uur.

De kinderen die in december 4 jaar worden, mogen in januari naar school komen. De december maand is met Sinterklaas en Kerst een drukke maand, daarnaast zit er ook nog een lange vakantie in. De kinderen die in juni of juli 4 jaar worden, komen na de zomervakantie pas op school. We willen graag dat kinderen een goede start maken, vandaar dat we voor deze regel hebben gekozen.

Wanneer uw kind nieuw op school komt, ontvangt u van de leerkracht een informatiepakket. In dit pakket zitten de volgende zaken:

• De mini-schoolgids en informatiekalender
  • Een aparte brief waarin wij u vragen u op te geven om te helpen bij verschillende activiteiten op school
  • Een formulier ten behoeve van de opvangadressen
  • Een intake formulier
  • Een leerlingenlijst

We willen graag dat uw kind met plezier naar school gaat. Daar proberen we zoveel mogelijk voor te zorgen, maar er kan natuurlijk best eens een periode zijn, dat dit niet het geval is. We stellen het zeer op prijs als u dan contact met ons opneemt. Samen kunnen we dan misschien eventuele problemen oplossen of kleiner maken. Ook als u iets anders wilt bespreken kunt u altijd op school terecht. Mocht er thuis iets bijzonders aan de hand zijn als bv. ziekenhuis-opname, ziekte van vader, moeder, opa, oma enz. dan horen we dat graag van u. Dergelijke zaken kunnen van grote invloed zijn op het gedrag van kinderen.

We hopen dat uw kind en u als ouders een prettige basisschoolperiode tegemoet gaan. Mocht u vragen en/of opmerkingen hebben, laat ze horen!